ПРИВЕТ,
уповаваме се на това становище на НАП и си ги признаваме за данъчен разход. Качвам го в приложен документ.
Дано съм била полезна.
Здравейте,
Управителя на нашето дружество поиска от мен /счетоводител по професия/ да разбера цялата "процедура" относно наемате на служители от ЕС. В нашия случай, ще бъде нает на ТД съгласно българското законодателство, за работа от разстояние италиански гражданин, който ще работи дистанционно или т. нар. "home office". Тъй като определено е област, със своите специфики това, което аз разбрах:
1. Да можем да сключим ТД съгласно чл.107з
2. Трябва да изискаме от НАП да ни издадат служебен номер на лицето
3.От трудовата медицина на база на въпросник и попълнена от самото лице декларация му правят оценка на риска
4. Подава се уведомление по чл.62, ал.5 за сключен договор
И от тук нататък започват въпросите, ако някой има опит нека сподели ?
1. Логично е да го осигуряваме по българското законодателство след като имаме такъв сключен трудов договор, въпреки че центъра му на жизнени интереси е Италия?  Може ли да поиска да ми предостави удостоверение А1 за да бъде осигурявано в Италия? И какво следва от това?
2. Ако е е осигуряван по българското законодателство какво следва да му се предоставя за си декларира доходите в Италия?
Въобще сблъсквали ли сте до сега с тава случай и каква е практиката Ви?